Ingen morgenmad

12. april 2007

Alder:
8 mdr.

Ingen morgenmad

Kære Helen

Lige et spørgsmål. Jeg har en dreng på 8 mdr. der aldrig har været den helt store spisetrold om morgenen.

Jeg fandt hurtigt ud af at han generelt ikke ville have maden hvis den var baby-gjort. Han spiser allerhelst præcis det samme som os og aldrig mos osv. Til frokost får han rugbrød med diverse fisk, kød og grønt og til aften, som sagt, hvad vi spiser. Lidt kød og lidt grønt.

Mit problem er, at han ikke spiser morgenmad. Han er flaskebarn og får nogengange en flaske om natten. Det er efterhånden sjældent og jeg har opdaget, at han heller ikke spiser, hvis han ikke ...

Annonce

... har fået mad om natten. Og at det ikke har nogen indflydelse om han fik flaske ved 24. tiden eller ved 5 tiden. Vi har prøvet med havregrød, øllebrød, havregryn og knækbrød.

Knækbrødet elsker han at sidde med selv og hvis det er grød rækker han ud efter skeen og vil selv spise, men det er begrænset, hvad der så egentlig ryger ned. Morgenmad er et svært måltid for os og jeg ville høre om du har nogle gode råd til hvad der kunne friste ham til at spise mere samtidig med at han selvfølgelig får lov selv. Han er en nysgerrig og bestemt dreng og det er jo dejligt, meeeen...

Hilsen,
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder