Brev:
Ingen morgenmad
12. april 2007
Alder:
8 mdr.
Ingen morgenmad
Kære Helen
Lige et spørgsmål. Jeg har en dreng på 8 mdr. der aldrig har været den helt store spisetrold om morgenen.
Jeg fandt hurtigt ud af at han generelt ikke ville have maden hvis den var baby-gjort. Han spiser allerhelst præcis det samme som os og aldrig mos osv. Til frokost får han rugbrød med diverse fisk, kød og grønt og til aften, som sagt, hvad vi spiser. Lidt kød og lidt grønt.
Mit problem er, at han ikke spiser morgenmad. Han er flaskebarn og får nogengange en flaske om natten. Det er efterhånden sjældent og jeg har opdaget, at han heller ikke spiser, hvis han ikke har fået mad om natten. Og at det ikke har nogen indflydelse om han fik flaske ved 24. tiden eller ved 5 tiden. Vi har prøvet med havregrød, øllebrød, havregryn og knækbrød.
Knækbrødet elsker han at sidde med selv og hvis det er grød rækker han ud efter skeen og vil selv spise, men det er begrænset, hvad der så egentlig ryger ned. Morgenmad er et svært måltid for os og jeg ville høre om du har nogle gode råd til hvad der kunne friste ham til at spise mere samtidig med at han selvfølgelig får lov selv. Han er en nysgerrig og bestemt dreng og det er jo dejligt, meeeen...
Hilsen,
Lina